Po co kolejna platforma?

Możesz sobie na początku zadać pytanie, po co kolejna platforma na polskim rynku, skoro mamy już bardziej znane rozwiązania? Odpowiedź może być bardzo prosta. Po pierwsze każda platforma ma swoje wady i zalety. Po drugie rynek e-commerce tak dynamicznie rośnie, że obecni sprzedawcy szukają lepszych rozwiązań technologicznych lub po prostu potrzebują lepszego wsparcia technicznego.

Czym jest platforma Codarius?

Codarius.com to platforma, która umożliwia stworzenie sklepu internetowego w modelu abonamentowym (software as a service), która dodatkowo w standardzie posiada funkcje marketing automation takie jak porzucone koszyki, rekomendacje spersonalizowane, rekomendacje dynamiczne, exit popup-y czy powiadomienie webpush. 

Wśród dostępnych funkcjonalności znajdziemy tu możliwość integracji z najpopularniejszymi platformami aukcyjnymi (np. Allegro, eBay), systemami płatności (iMoje, Twisto, PayU, PayPal, Przelewy24 czy programami magazynowo-księgowymi (Comarch Optima, Subiekt GT, Comarch XL), brokerami i kurierami (Globkurier.pl, DPD, Paczkomaty, Poczta Polska) oraz innymi dostępnymi aplikacjami. 

Sklepy utrzymywane są na serwerach Codarius a pakiety abonamentowe zaczynają się od 99 zł netto miesięcznie za pakiet Start a kończą na 799 zł za pakiet B2B (hurtownia internetowa). Na dzień pisania artykułu, ceny zawierają promocje i najniższy pakiet zaczyna się już od 49 zł netto miesięcznie. Codarius nie pobiera opłat za aktywację czy prowizję od sprzedaży. Dodatkowo każdy z klientów może skorzystać z oferty konfiguracji i wdrożenia, która pozwala klientowi otrzymać sklep dopasowany pod klucz.  

Każdy ze sklepów posiada darmowe szablony graficzne uruchamiane z poziomu panelu administracyjnego. Dla bardziej wymagających klientów są dostępne pakiety graficzne, które zaczynają się 1999 zł netto a kończą na 4999 zł netto. 

 

Codarius obecnie posiada dwa produkty:

  • Sklep internetowy B2C z marketing automation (typowy sklep internetowy, gdzie Twoim klientem jest osoba fizyczna lub firma). 
  • Platforma B2B z marketing automation (platforma sprzedażowa, gdzie klientem Twojej firmy jest inna firma )

Więcej informacji na temat obu produktów, znajdziesz pod tym linkiem.

 

Co daje marketing automation w e-commerce?

Sprzedawca, który posiada sklep internetowy z reguły walczy o pozyskanie nowych użytkowników. Wiadomo, nowy uder to nowe zamówienie. Mało sklepów jednak przywiązuje wagę do akwizycji użytkowników, którzy mieli już kontakt z Twoim sklepem lub złożył na nim kiedyś zamówienie. To realny user, za którego pozyskanie już kiedyś zapłaciłeś (Google ADS, Facebook ADS, Ceneo itp) a praktycznie później w ogóle o niego nie dbasz! W tym właśnie może pomóc Ci marketing automation. 

Odpowiednio przygotowane moduły automatyzacji działań marketingowych, pomagają zwiększać sprzedaż poprzez odpowiednio przygotowane i targetowane komunikaty angażujące użytkowników do ponownego wejścia na sklep (nie wydajesz na to żadnych pieniędzy!) i dokonania zakupów. Innym komunikat wyślesz do użytkownika, który kupuje w Twoim sklepie 3 razy w miesiącu a inny do kogoś, kto zrobił to tylko raz. 

 

Zobacz jakie funkcje marketing automation oferuje Codarius:

  1. Odzyskiwanie porzuconych koszyków – moduł generuje maila, który automatycznie jest wysyłany do użytkowników z przypomnieniem, że nie dokończyli transakcji. Jeżeli nie zareagują na pierwszą wiadomość, to otrzymają kolejnego maila z większym bodźcem – np kodem rabatowym.
  2. Rekomendacje spersonalizowane i dynamiczne – algorytm uczy się zachowań użytkowników i rekomenduje im odpowiednie produkty w formie wiadomości e-mail lub w postaci dedykowanej sekcji na stronie głównej sklepu.
  3. Inni klienci kupili również (social proof) – codarius dzięki integracji z Trustisto.com, jest w stanie generować automatyczne powiadomienia, które pokazują zakupy i decyzje innych użytkowników. Takie powiadomienia są w stanie wygenerować nawet ponad 60% więcej zamówień.
  4. Powiadomienia web-push – powiadomienia WebPush wyświetlają komunikat w oknie przeglądarki, co oznacza, że user może otrzymać interesująca informacje o promocji będąc np na sklepie Twojej konkurencji!
  5. Exit Pop-Up – system umożliwia wyświetlanie okienka pop-up, użytkownikom którzy mają zamiar opuścić stronę sklepu (i nie są jeszcze subskrybentami newslettera) umożliwiając im łatwy i szybki zapis do listy mailingowej.
  6. Top produkty – system wyświetla listę top produktów zamawianych i oglądanych przez użytkowników. Informacje te są niezwykle pomocne dla właściwego dopasowywania oferty sklepu do preferencji klientów.

Pełną listę funkcji marketing automation znajdziesz pod tym linkiem

 

PLUSY platformy Codarius:

  • Prosty w obsłudze panel administracyjny;
  • Szybki support. Do tego klient na początku wdrożenia ma przypisanego dedykowanego opiekuna!
  • Możliwość wdrożenia modułów per klient, co daje duże możliwości wprowadzania modyfikacji w panelu administracyjnym;
  • Codarius po uruchomieniu sklepu, tworzy kampanie w Google ADS pod wygenerowanie pierwszych zamówień;
  • Możliwość zaprojektowania grafiki od zera;
  • Wbudowane funkcjonalności marketing automation;
  • Dostępna integracja z iMoje i Twisto – odroczone płatności;
  • Integracje z ponad 5000 punktami odbioru i kurierami – GlobBox i Globkurier;
  • Duże możliwości optymalizacji pod SEO;
  • Prosty cennik;
  • Częste aktualizacje i nowe moduły.

MINUSY:

  • Brak dostępu do kodu strony czy kodu szablonu;
  • Brak możliwości samodzielnej i pełnej optymalizacji sklepu pod kątem SEO;
  • Modyfikacja szablonu graficznego wymaga kontaktu z dostawcą;
  • Wyszukiwarka produktów definitywnie do poprawy.

Widać, że plusy zdecydowanie przykrywają mała listę minusów. Warto uruchomić wersję demo sklepu, przetestować i wyciągnąć wnioski.

Darmowe konto demo założysz pod tym linkiem.