Jako spółka doradcza Mindlow, pracując na co dzień z klientami zawsze doradzamy narzędzia, które będą idealnie pasować do biznesu klienta, procesów czy kanałów sprzedaży. Wybieramy narzędzia, dzięki którym będą mogli polepszyć obsługę klienta, budowanie jego lojalności, zarządzanie marketingiem czy jego automatyzacją. Na tej podstawie przygotowaliśmy listę 12 narzędzi, które wspierają sprzedaż w sektorze e-commerce. W tym wpisie, chcielibyśmy skupić się na narzędziach digitalowych. Rozwiązania typu PIM, ERP czy WMS zostaną poruszone w innych artykułach. A teraz możemy już przejść do samej listy!

Nasza lista polecanych narzędzi:

1. Brand24 – narzędzie do monitoringu internetu, które chyba każdy już zna :), pomaga dowiedzieć się nam co myślą i piszą klienci o naszej marce a nawet pozwala pozyskiwać klientów i generować sprzedaż. Monitoruje interesujące nas słowa kluczowe w social mediach i grupach dyskusyjnych. W naszym zestawieniu jest w zdecydowanym TOP3.

2. Edrone – pierwszy CRM dla e-commerce oraz narzędzie dla marketing automation. Pozwala nam zbudować proces automatycznej obsługi klienta, monitoringu jego zachowań oraz segmentować bazę klientów pod newsletter. Dzięki integracjom z social media, może dostarczać nam wartościowych informacji na temat naszych klientów. Dobrze wykorzystane pozwala zmieniać wszystkie kluczowe współczynniki.

3. HotJar – narzędzie analityczne, dzięki któremu dowiesz się jak Twoi klienci poruszają się po sklepie i dlaczego nie kupują. Pozwala szybko dowiedzieć się, które miejsca w naszym serwisie mogę generować bounce rate.

4. GetResponse – narzędzie dzięki któremu będziesz mógł szybko i sprawnie zarządzać e-mail marketingiem i dystrybucją newsletterów. Must have w każdej ecommerce’owej firmie!

5. Proofly – nowy polski startup, który własnie kończy pracę nad produktem wykorzystującym zasadę social proof, dla zwiększania sprzedaży w sklepach internetowych oraz pozwala na szybkie budowanie zaufania wobec sklepu wpływając na zachowania klientów. W tym momencie na ich stronie można zapisać się na testy. Polecamy!

6. Survicate – Survicate pozwoli Ci na zbieranie informacji zwrotnych od klientów. Posiada dużo funkcjonalności, które pomogą Ci dowiedzieć się co klienci myślą, kim są i dlaczego zachowują się tak, a nie inaczej. Jeżeli Twój sklep odnotowuje duży ruch – warto przetestować i zebrać kluczowe dane, które wykorzystasz w marketingu.

7. Landingi – jeżeli kiedyś próbowałeś szybko zrobić stronę pod kampanię to wiesz, że nie jest to takie proste. Landingi dają Ci możliwość utworzenie szybkich stron typu landingpage z wykorzystaniem intuicyjnego edytora WYSIWYG, których wykorzystanie ogranicza jedynie Twoja inwencja 🙂

8. Buffer – Social media to coraz więcej poszczególnych kanałów. Ich ogarnięcie z osobna zabiera sporo czasu i zaangażowania. Zwłaszcza, jeżeli pilnujesz najlepszych godzin, aby dystrybuować w nich treści. Buffer pozwala na stworzenie harmonogramu automatycznej publikacji dla każdego z kanałów socialowych wraz z automatycznym dodaniem linków śledzących.

9. Prowly – każda dobra marka dba o PR, ale nie każda robi to dobrze. Prowly pozwoli Ci zarządzać komunikacją PR z jednego dedykowanego miejsca i budować wartościowe i fajne treści.

10. Baselinker – znamy wiele platform e-commerce, których integracja z Allegro była dramatyczne i słaba. Baselinker pomoże Ci zapomnieć o problemach związanych ze sprzedażą na portalach aukcyjnych. Pozwala szybko uruchomić inne kanały sprzedaży jak Amazon czy eBay. Aktualnie posiada dużą liczbę klientów – nie będziesz musiał martwić się o ponoszenie kosztów za każdą zmianę przez Allegro w ich API.

11. TidioChat – nie zawsze chat na stronie to dobre rozwiązanie. Jeżeli Twój biznes wymaga szybkiego kontaktu z klientem to polecamy Tidio, bo daje dużo całkowicie za Free.

12. Positionly – (w zasadzie Unamo SEO). Narzędzie, dzięki któremu szybko się rozczarujesz jak Twoja strona jest słabo zoptymalizowana pod kątem SEO. Dzięki Positionly, dowiesz się, które rzeczy warto poprawić.

13. Codarius – oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego, które już w standardzie posiada funkcje marketing automation. Dzięki Codariusowi szybko i tanio uruchomisz swój własny sklep internetowy i zaczniesz sprzedać w internecie.

Dzisiaj w erze dynamicznego budowania start-upów i pojawiania się coraz to nowszych i ciekawszych narzędzi digitalowych dla marketingu i eCommerce, aż trudno jest być na czasie!

Mamy nadzieje, że dzięki temu wpisowi poznałeś narzędzia, z którymi wcześniej nie miałeś styczności, a pozwolą przenieść twój e-biznes na kolejny poziom!

Jeżeli uważasz, że są inne narzędzia, które również warto dodać do tego zestawienia, to Napisz do nas.

Mindlow – Jesteśmy grupą ekspertów, która wspiera polskie marki z sektora eCommerce pod kątem rozwoju biznesu i sprzedaży. Odciążamy właścicieli i menadżerów od ciągłego monitorowania sprzedaży w internecie, dzięki temu mogą zająć się rozwijaniem swojego biznesu. Jako specjaliści pomagamy klientom, którzy nie posiadaj w swojej firmie osób posiadajcych kompetencje w zarzdzaniu projektami internetowymi. Dziki nam masz pewność wdroenia swojego projektu zgodnie z wymaganiami.