XIV Targi eHandlu w EXPO Kraków

Posted on

Za niecały miesiąc odbędą się XIV Targi eHandlu, czyli jedna z najważniejszych imprez branży e-commerce w Polsce. Najbliższa edycja będzie miała miejsce 25 kwietnia 2018 w hali EXPO przy ul.Galicyjska 9 w Krakowie.

Relacja video z poprzedniej edycji:

Szczegóły:

  • Kiedy: 25 kwietnia 2018;
  • Start: godzina 10:00;
  • Adres: EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9, 31-586 Kraków
  • Strona wydarzenia: https://targiehandlu.pl/;
  • Cena: jak zawsze darmowa 🙂

Jeżeli szukasz wiedzy, kontaktów lub nowych rozwiązań, to wpadnij 25 kwietnia do Krakowa. Link o rejestracji – https://targiehandlu.pl/order?free=1

Do zobaczenia na miejscu!

CHECKLISTA – podstawowe elementy dobrego sklepu internetowego

Posted on

Minimum funkcjonalności dobrego sklepu internetowego!

Przygotowaliśmy listę wyselekcjonowanych porad, które znacząco wpływają na zwiększenie konwersji na sklepach internetowych. Dokonaliśmy analizy najwiekszych sklepów internetowych i na tej podstawie przygotowaliśmy nasze zestawienie.

Jeżeli w trakcie lektury uznasz, że nie rozumiesz niektórych pojęć lub definicji, polecamy kontakt z nami a pomożemy w zrozumieniu wszystkich aspektów, bez obaw. Od tego właśnie jesteśmy, aby doradzać i dzielić się naszym know-how.

Będzie mi bardzo miło jak podzielisz się swoimi spostrzeżeniami oraz wnioskami z przygotowanych propozycji.Zaczynamy 🙂

1. Nagłówek (Header)

Podstawowy i najważniejszy nośnik informacji dla każdego odwiedzającego sklep klienta. Tu klient widzi nasze logo, kategorię i tu zaczyna ścieżkę zakupową.

Co powinien zawierać nagłówek sklepu:

  • Logo firmy – logo buduje zaufanie i markę w świadomości klienta. Najczęściej umieszcza się je w lewym górnym rogu lub na środku.
  • Kategorie produktów – klienci w pierwszej kolejności szukają kategorii w głównym menu w nagłówku. Kategorie produktów muszą być przemyślane i uporządkowane, po to, żeby każdy poruszał się po stronie swobodnie.
  • Logowanie do sklepu – ta opcja ułatwia zakupy klientom, którzy już posiadają konto w Twoim sklepie.
  • Link do koszyka – link powinien znajdować się po prawej stronie nagłówka co wynika z przyzwyczajeń użytkowników. Umieszczenie go w innym miejscu, może powodować zmniejszenie konwersji.
  • Wyszukiwarka – w większości biznesów online, mega ważne narzędzie! W szczególności, jeśli sklep ma bardzo szeroką ofertę. Dobra wyszukiwarka powinna szukać produktu po nazwie, wariantach, parametrach czy opisie i pokazywać wyniki łącznie z miniaturkami zdjęć – zobacz jak działa wyszukiwarka na sklepie – http://8a.pl/ 
  • Informacje kontaktowe (numer telefonu, adres e-mail) – daj możliwość bezpośredniego skontaktowania się klienta z obsługą sklepu. To buduje zaufanie klienta, że jesteście dużym i otwartym na pytania klienta biznesem.
  • Odnośniki do social media – lubimy social media! Klienci sprawdzają, czy profile sklepu są aktualizowane — to również wpływa na zaufanie!

Przykład dobrego nagłówka – https://www.51015kids.eu/ 

2. STRONA GŁÓWNA

Głównym zadaniem strony głównej jest żeby w sposób maksymalnie czytelny zaprezentować pełen asortyment sklepu bez przeładowywania treścią strony głównej.

  • Banner – przekaz informacji powinien być w przyjemnej dla oka formie graficznej z dobrze widocznym tekstem. Ponad 80% użytkowników klika w banner za zasadzie „pokaż kolejny”, niż używa umieszczonego CTA (call to action).
  • Sekcja produktowa – sekcja z produktami, która z reguły wyświetla się na stronie głównej, aby zainteresować użytkownika dostępnymi w sklepie produktami. Wystarczy, że pokażemy kilka produktów (8-16) z poniższych działów:
  • Zapis do newslettera – newsletter pomoże w zbieraniu leadów, zdobywaniu klientów, zwiększaniu sprzedaży oraz budowaniu relacji z klientami.
  • Tekst pod SEO – tekst z opisem sklepu, który zawiera odpowiednie słowa kluczowe istotne dla wyszukiwarki Google. Warto go napisać razem ze specjalistą SEO, aby osiągnąć jak najlepszy efekt.
  • Stopka z wszystkimi ważnymi linkami – po pierwsze zawiera wszystkie kluczowe informacje takie jak: regulamin, zwroty i reklamacje, koszty dostawy itp, a po drugie, jest widoczna na każdej podstronie sklepu.
  • Wsparcie sprzedaży – dodatkowe narzędzia, które wspomagają kontakt z klientem: Callpage, Chat np. TidioChat, Intercom, Powiadomienia Push czy social proof jakie daje Proofly.io.
  • Okienka typu Pop-up – okienka pop-up możemy zastosować na wiele sposób. Najcześciej spotykanym zadaniem takiego okienka jest zbieranie adresów e-mail oraz informowanie o aktualnych promocjach i wyprzedażach. Innym rozwiązaniem może być tak zwany pop-up exit – wyświetlanie okienka w momencie jak użytkownik chce opuścić nasz sklep.

#TIP 1

  • badaj jak poruszają się klienci w Google Analytycs,
  • możesz wykorzystać narzędzia jak HOTJAR, które nagrywa sesje wideo, aby pokazać Ci jak zachowują się klienci na Twoim sklepie.

Przykład dobrej strony głównej:

3. PODSTRONA PRODUKTU

Karta produktu jest ostatniem miejsce, gdzie Twój użytkownik podejmuje decyzję zakupową. Zadbaj, aby posiadała odpowiednie informacje.

  • Nazwa produktu.
  • Okruszki (breadcrumbs) – zastosowanie breadcrumbs jest elementem poprawiającym nawigację użytkownika na sklepie. Widoczna ścieżka pomaga użytkownikowi śledzić swoją aktualną pozycję oraz pomaga szybko wrócić do strony głównej.
  • Cena – bardzo ważny element dla każdego klienta. Cena powinna być umieszczona w widocznym miejscu i pokazywać realną cenę produktu. Jeśli klient nie będzie jej widział, szybko zrezygnuje z zakupu.
  • Zdjęcia – druga po cenie najważniejsza rzecz na karcie produktu. Warto wykorzystać zdjęcia na białym tle przy pomocy dedykowanej sesji zdjęciowej lub przy wykorzystaniu narzędzia https://orbitvu.pl/ . Można również wykorzystać zdjęcia producenta.
  • Opis produktu – każdy produkt w sklepie powinien być opisany. Dobre i unikalne opisy wpływają na pozycjonowanie sklepu oraz oszczędzają czas pracowników.
  • Warianty produktu – kolory (zielony, czerwony, czarny) oraz  warianty (rozmiar M, S, XL).
  • Czas dostawy – szybkość dostawy często decyduje o tym, gdzie klient zrobi zakupy. Jeśli sklep oferuje szybką dostawę, koniecznie umieść tę informację na karcie produktu.
  • Informacja o dostępności – koniecznie dodaj informację o tym, czy dany produkt jest aktualnie dostępny w magazynie. Nawet jeśli go nie ma poinformuj użytkownika, jak długo będzie musiał czekać.
  • Koszt przesyłki – warto umieszczać informacje o kosztach przesyłki również na karcie produktu, żeby klient od razu miał świadomość, ile rzeczywiście zapłaci. Jeśli informacja pojawi się dopiero przy płatnościach, może to prowadzić do rezygnacji z zakupów.
  • Opinie/recenzje – nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że podejmujemy decyzje zakupowe na podstawie rekomendacji i opinii innych. Ten element wspiera sprzedaż i powinien być dobrze wyeksponowany.
  • Przycisk dodania produktu do koszyka.
  • Przycisk dodania produktu do listy życzeń.
  • Oni kupili też /Powiązane produkty – wykorzystaj produkty powiązane do zwiększenia sprzedaży. Jeśli np. klient kupuje koszulę, warto mu podsunąć kolejny element garderoby. W ten sposób zachęcisz go do przeglądania większej ilości stron z produktami, a co za tym idzie, zwiększysz szansę, że kupi więcej.

Przykład dobrej karty produktoweJ: https://www.selfieroom.pl/pl/p/KATIE-BLACK/8473

4. KOSZYK

Koszyk to finał podróży naszego użytkownika. Im mniej elementów, które ma wybrać klient, tym większa szansa na finalizację sprzedaży.

  • Tabela z podsumowaniem zamówienia – tabela, która pokażę wybrany produkt, rozmiar, kolor, cenę oraz ilość. Kwota zamówienia wraz z dostawą, żeby nie było wątpliwości, ile klient rzeczywiście ma zapłacić.
  • Możliwość usunięcia pojedynczego produktu z koszyka.
  • Automatyczna zmiana ceny końcowej przy zmianie sposobu dostawy lub ilości zamawianych produktów.
  • Duże CTA – przejdź do składania zamówienia.
  • Posiadam kupon rabatowy lub bon podarunkowy – pole to powinno się pojawić dopiero po kliknięciu przez klienta. Otwarte pole może powodować wyjście klienta z koszyka, aby poszukać kodu rabatowego na innych serwisach.
  • Jak najmniej kroków zakupowych – zrób tak, aby Twój koszyk miał maksymalnie 3 kroki zakupowe. Im mniej kroków, tym klient może szybciej przejść proces zakupowy.
  • Zakupy jako gość – daj swoim klientom wybór, czy chcą zakładać konto w sklepie czy wystarczy im zamówienie jako gość.
  • Formularz danych kontaktowych – formularz powinien zawierać tylko niezbędne pola, np. nie trzeba prosić klienta o telefon domowy, jeśli to nie jest koniecznie, żeby dostarczyć zamówienie.
  • Wybór metody płatności – zagwarantuj klientom jak najwięcej metod płatności, ponieważ każdy z nich ma swoje sprawdzone rozwiązanie, z którego najczęściej korzysta i mu najbardziej ufa.
  • Termin dostawy – warto to podkreślać jak najczęściej to możliwe, żeby klient był świadomy, ile będzie czekał na przesyłkę.
  • Opcje dostawy – możliwość wyboru dogodnej formy dostawy (kurier, odbiór osobisty, paczkomat, itd.)
  • Opcje płatności możliwość wyboru dogodnej formy płatności (karta, gotówka, przy odbiorze, przelew internetowy itd.
  • Możliwość zostawienia komentarza do zamówienia.

Wzorowy koszyk – http://sugarfree.pl/cart.html 

#TIP 2

Usuń z koszyka nagłówek sklepu, stopkę oraz polecane produkty. Są to elementy, które rozpraszają uwagę klienta. U jednego z naszych klientów zmiana taka spowodowała, że 7 na 10 wejść użytkowników do koszyka, kończyła się zakupem!

5. ELEMENTY PRAWNE

  • Regulamin.
  • Polityka prywatności.
  • Polityka plików cookies.

#TIP 3

Korzystaj z  https://www.similarweb.com/

Jest to narzędzie, które pozwoli Ci śledzić konkurencję, pokaże jaki mają ruch, z jakich stron linkują, jak generowany jest ruch itp. Sprawdź i wykorzystaj te dane!

6. NARZĘDZIA JAKIE WARTO WYKORZYSTAĆ:

Zrobiliśmy zestawienie 12 narzędzi wspierających e-commerce, które warto wykorzystać – http://mindlow.pl/blog-post/12-narzedzi-wspierajacych-e-commerce/

Pod tym linkiem znajdziesz to czego szukasz!

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Posted on
1. Pozycjonowanie stron

Nie ma sukcesu sklepu internetowego bez dobrze wypozycjonowanej i zoptymalizowanej strony. Optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe (ang. Search engine optimization – SEO; zwana także pozycjonowaniem), to działanie, które ma na celu osiągnięcie przez stronę jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwaniach dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych. Historia pozycjonowania jest tak długa, jak historia wyszukiwarek internetowych. Początkowo bardzo łatwo było znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Analizie poddawane były tylko słowa w nagłówku strony. Teraz algorytmy przeszukują nagłówki, treści i odwołania z innych stron.

Nie jest tajemnicą, że największą wyszukiwarką jest Google.pl – posiada ok. 94% udziału w rynku, więc skoncentrujemy się właśnie na niej.

Obecnie pozycjonowanie to proces wymagający systematycznych działań i czasu. Tę energię warto zainwestować w pozycjonowanie, bo można powiedzieć, że dobra pozycja w Google jest wprost proporcjonalna do odwiedzin.

2. TOP10 – co to jest?

To lista pierwszych 10 wyników wyszukiwania po wpisaniu określonej frazy w Google. Po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy „sklep z meblami”, otrzymasz aż trzy kategorie wyników:

  • Płatne reklamy AdWords – ich liczba zależy od frazy. Jeżeli wszyscy chcą się reklamować na frazę, np. „meble”, to pojawią się najwyżej 3 takie reklamy nad wynikami wyszukiwania oraz pozostałe w prawej kolumnie.
  • Wyniki naturalne – pozycjonowanie strony www polega na tym, aby właśnie znaleźć się w tej pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania.
  • Wyniki na mapach – jeżeli Google oceni, że branża, której szukasz, jest lokalna (np. kosmetyczka: będąc w Warszawie, to raczej szukasz fryzjera w swoim mieście), to pokaże listę najbliższych obiektów spełniających kryteria podanych słów kluczowych.

Wyobraź sobie sytuację, że frazę „sklep meblowy” wpisuje do wyszukiwarki  7000 osób miesięcznie. Mogłoby się zdawać, że to sporo. Teraz zastanawiasz się, ile osób wejdzie do Twojego sklepu, jeżeli będziesz w TOP 10.

Jeżeli fraza jest popularna, to na pierwszych pozycjach pojawi się dużo reklam podobnych do wyników wyszukiwania. Prawdopodobnie aż 40% zapytań zostaje przejętych albo przez reklamy Google AdWords, albo na ponowne wpisanie zapytania w inny sposób. Stąd łatwo wyliczyć, że z 7000 zapytań do wyników „naturalnych” dojdzie około 3000 osób.

3. Dobór słów kluczowych

Pamiętaj, to Ty odpowiadasz za wybór słów kluczowych, na które będzie pozycjonowana strona. Przy ich wyborze, musisz się kierować logiką i kilkoma zasadami. Oto one:

  • Unikaj ogólników – nie ma sensu pozycjonować się np. na frazę „sklep”, bo może to być sklep zwykły, z kosmetykami, z częściami samochodowymi, sklep do wynajęcia etc. Lepiej stosuj frazy bardziej szczegółowe.
  • Sprawdź zainteresowanie daną frazą  – liczbę miesięcznych zapytań dla danej frazy można sprawdzić pod adresem: https://adwords.google.pl/o/KeywordTool
  • Zapytaj znajomych – co wpisaliby do wyszuki- warki, żeby znaleźć Twój sklep.
  • Wybierz minimum 3 frazy – pozycjonowanie na mniej niż 3 frazy może się skończyć blokadą strony. Nie ma górnego ograniczenia, ale pamiętaj, że lepiej pozycjonować na 3 frazy i być na pierwszej pozycji, niż na 10 fraz i być na drugiej stronie wyników.
  • Podglądnij konkurencje – wejdź na stronę konkurencji i zobacz, co ma wpisane w tagach: <title> <meta name=”keywords” kontent=”slowo 1, slowo 2”>

Jak to zrobić? Kliknij na stornie, którą chcesz zbadać prawym przyciskiem myszy:

Wyświetlenie źródła strony w przeglądarce

4. Optymalizacja sklepu

Optymalizacja sklepu ma na celu pokazanie wyszukiwarkom, czym zajmuję się sklep, jaki jest jego asortyment. Polega na opisywaniu strony i zwiększaniu ilości słów kluczowych, które opisuje sklep.

Możemy zoptymalizować:

  • meta informacje o stronie (tytuł, opis, słowa kluczowe, itp.), treści stron informacyjnych.

To przykładowa optymalizacja dla sklepu: www.dolce.pl/perfumy Fraza: perfumy

Lista fraz kluczowych w sekcjach strony

Jak widać, badana strona jest zoptymalizowana pod frazę „perfumy”, stąd nieprzypadkowo pojawia się wysoko w wynikach.

Przy bardzo rozbudowanym asortymencie warto pozycjonować nie główną stronę sklepu, ale podstronę oferującą daną kategorię. Takie pozycjonowanie jest skuteczniejsze.

5. Zadbaj o swoją wizytówkę w Google

Wizytówka marki w internecie to podstawa, o której większość przedsiębiorców zapomina! Kliknij w ten link i załóż swoją wizytówkę –http://bit.ly/2z4bVqL

Samo dodawanie jest na tyle intuicyjne, że sam sobie świetnie z tym poradzisz. Możesz zawsze spojrzeć na swoją konkurencję i wziąć z nich przykład.

Wizytówka firmy w wyszukiwarce Google

6. Wybór firmy do pozycjonowania

Pozycjonować można oczywiście samemu. Jednak trzeba poświęcić czas na zgłębienie metod pozycjonowania i, oczywiście, trzeba później dysponować wolnym czasem na samo pozycjonowanie. Dlatego warto pomyśleć nad zleceniem tego zadania firmie zewnętrznej, w ramach outsourcingu. Z wyborem firmy pozycjonującej trzeba bardzo uważać. Nieodpowiedni wybór może się zakończyć zniknięciem strony z indeksu Google.

Wybierając firmę sprawdź:

  • Obecność na rynku – staraj się nawiązać kontakt z firmą, która już od kilku lat zajmuje się pozycjonowaniem. Dzięki temu nie będzie się uczyć na Twoich błędach.
  • Referencje – większość posiadających doświadczenie firm z pewnością ma referencje od klientów. Jeżeli takich referencji nie ma na stronie, poproś o dostarczenie.
  • Umowa – przeanalizuj umowę. Sprawdź, jak długo będziesz związany z firmą, jakie są warunki zerwania umowy oraz obowiązki stron. Ważne, aby w umowie był zapis, że przy braku wyników można ją zerwać.
  • Polecenia – popytaj znajomych, którzy już korzystają z usług firmy pozycjonerskiej – może mają kogoś godnego polecenia.
  • Raporty – zadbaj o to, aby najrzadziej raz w miesiącu otrzymywać raport. Raport powinien szczegółowo pokazywać pozycję oraz przedstawiać listę odwiedzin z wyszukiwarek. Dzięki temu zobaczysz, czy pozycjonowanie faktycznie generuje większy ruch na Twojej stronie.

Metody rozliczania:

  • Płatność za efekty – najpopularniejszy model w branży SEO. Najpopularniejszy nie zawsze znaczy najlepszy. Przykładowo: jeżeli, siedząc w Gdańsku przy komputerze, wpiszesz w wyszukiwarkę słowo „fryzjer”, to z pewnością zobaczysz inne wyniki niż wpisując „fryzjer” w Gliwicach. Dlatego, rozliczając się za efekty, zadbaj o opisanie sposobu sprawdzania pozycji.
  • Opłata za ruch – nie płacisz za pozycję, ale za ruch wygenerowany z wyszukiwarki Google. Zaletą jest to, że wiesz, za co płacisz. Wszystko jest mierzalne.
  • Stały abonament – miesięczna opłata bez gwarancji uzyskania wysokich pozycji. Jeżeli firmie zależy na współpracy z naszym sklepem, to ten model może przynieść obu stronom spore korzyści.
  • Hybrydy – rozwiązanie, które przy częstych zmianach algorytmu Google gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa. Rozliczanie się za pozycję może powodować, że firmy będą chciały szybko nas umieścić w TOP 10, a szybki wzrost to szybki spadek.

Modele hybrydowe:

  • abonament + wzrost pozycji
  • abonament + premie
  • abonament + wzrost ruchu
# TIP 1

W pozycjonowaniu jest jedna bardzo ważna zasada:

Zdobywaj wysokie pozycje w wyszukiwarce powoli i działaj bardzo rozsądnie. Zbyt szybkie osiągnięcie tych pozycji przy wykorzystaniu tak zwanego „black seo” może spowodować, że Twoja strona spadnie w wynikach wyszukiwania!

Dobra widoczność sklepu w wyszukiwarce, to również zasługa oprogramowania, którego używasz (budowa i układ elementów na stronie) zobacz co powinien posiadać dobry sklepu internetowy.

12 narzędzi wspierających e-commerce, których możesz nie znać!

Posted on

Jako spółka doradcza Mindlow, pracując na co dzień z klientami zawsze doradzamy narzędzia, które będą idealnie pasować do biznesu klienta, procesów czy kanałów sprzedaży. Wybieramy narzędzia, dzięki którym będą mogli polepszyć obsługę klienta, budowanie jego lojalności, zarządzanie marketingiem czy jego automatyzacją. Na tej podstawie przygotowaliśmy listę 12 narzędzi, które wspierają sprzedaż w sektorze e-commerce. W tym wpisie, chcielibyśmy skupić się na narzędziach digitalowych. Rozwiązania typu PIM, ERP czy WMS zostaną poruszone w innych artykułach. A teraz możemy już przejść do samej listy!

Nasza lista polecanych narzędzi:

1. Brand24 – narzędzie do monitoringu internetu, które chyba każdy już zna :), pomaga dowiedzieć się nam co myślą i piszą klienci o naszej marce a nawet pozwala pozyskiwać klientów i generować sprzedaż. Monitoruje interesujące nas słowa kluczowe w social mediach i grupach dyskusyjnych. W naszym zestawieniu jest w zdecydowanym TOP3.

2. Edrone – pierwszy CRM dla e-commerce oraz narzędzie dla marketing automation. Pozwala nam zbudować proces automatycznej obsługi klienta, monitoringu jego zachowań oraz segmentować bazę klientów pod newsletter. Dzięki integracjom z social media, może dostarczać nam wartościowych informacji na temat naszych klientów. Dobrze wykorzystane pozwala zmieniać wszystkie kluczowe współczynniki.

3. HotJar – narzędzie analityczne, dzięki któremu dowiesz się jak Twoi klienci poruszają się po sklepie i dlaczego nie kupują. Pozwala szybko dowiedzieć się, które miejsca w naszym serwisie mogę generować bounce rate.

4. GetResponse – narzędzie dzięki któremu będziesz mógł szybko i sprawnie zarządzać e-mail marketingiem i dystrybucją newsletterów. Must have w każdej ecommerce’owej firmie!

5. Proofly – nowy polski startup, który własnie kończy pracę nad produktem wykorzystującym zasadę social proof, dla zwiększania sprzedaży w sklepach internetowych oraz pozwala na szybkie budowanie zaufania wobec sklepu wpływając na zachowania klientów. W tym momencie na ich stronie można zapisać się na testy. Polecamy!

6. Survicate – Survicate pozwoli Ci na zbieranie informacji zwrotnych od klientów. Posiada dużo funkcjonalności, które pomogą Ci dowiedzieć się co klienci myślą, kim są i dlaczego zachowują się tak, a nie inaczej. Jeżeli Twój sklep odnotowuje duży ruch – warto przetestować i zebrać kluczowe dane, które wykorzystasz w marketingu.

7. Landingi – jeżeli kiedyś próbowałeś szybko zrobić stronę pod kampanię to wiesz, że nie jest to takie proste. Landingi dają Ci możliwość utworzenie szybkich stron typu landingpage z wykorzystaniem intuicyjnego edytora WYSIWYG, których wykorzystanie ogranicza jedynie Twoja inwencja 🙂

8. Buffer – Social media to coraz więcej poszczególnych kanałów. Ich ogarnięcie z osobna zabiera sporo czasu i zaangażowania. Zwłaszcza, jeżeli pilnujesz najlepszych godzin, aby dystrybuować w nich treści. Buffer pozwala na stworzenie harmonogramu automatycznej publikacji dla każdego z kanałów socialowych wraz z automatycznym dodaniem linków śledzących.

9. Prowly – każda dobra marka dba o PR, ale nie każda robi to dobrze. Prowly pozwoli Ci zarządzać komunikacją PR z jednego dedykowanego miejsca i budować wartościowe i fajne treści.

10. Baselinker – znamy wiele platform e-commerce, których integracja z Allegro była dramatyczne i słaba. Baselinker pomoże Ci zapomnieć o problemach związanych ze sprzedażą na portalach aukcyjnych. Pozwala szybko uruchomić inne kanały sprzedaży jak Amazon czy eBay. Aktualnie posiada dużą liczbę klientów – nie będziesz musiał martwić się o ponoszenie kosztów za każdą zmianę przez Allegro w ich API.

11. TidioChat – nie zawsze chat na stronie to dobre rozwiązanie. Jeżeli Twój biznes wymaga szybkiego kontaktu z klientem to polecamy Tidio, bo daje dużo całkowicie za Free.

12. Positionly – (w zasadzie Unamo SEO). Narzędzie, dzięki któremu szybko się rozczarujesz jak Twoja strona jest słabo zoptymalizowana pod kątem SEO. Dzięki Positionly, dowiesz się, które rzeczy warto poprawić.

13. Codarius – oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego, które już w standardzie posiada funkcje marketing automation. Dzięki Codariusowi szybko i tanio uruchomisz swój własny sklep internetowy i zaczniesz sprzedać w internecie.

Dzisiaj w erze dynamicznego budowania start-upów i pojawiania się coraz to nowszych i ciekawszych narzędzi digitalowych dla marketingu i eCommerce, aż trudno jest być na czasie!

Mamy nadzieje, że dzięki temu wpisowi poznałeś narzędzia, z którymi wcześniej nie miałeś styczności, a pozwolą przenieść twój e-biznes na kolejny poziom!

Jeżeli uważasz, że są inne narzędzia, które również warto dodać do tego zestawienia, to Napisz do nas.

Mindlow – Jesteśmy grupą ekspertów, która wspiera polskie marki z sektora eCommerce pod kątem rozwoju biznesu i sprzedaży. Odciążamy właścicieli i menadżerów od ciągłego monitorowania sprzedaży w internecie, dzięki temu mogą zająć się rozwijaniem swojego biznesu. Jako specjaliści pomagamy klientom, którzy nie posiadaj w swojej firmie osób posiadajcych kompetencje w zarzdzaniu projektami internetowymi. Dziki nam masz pewność wdroenia swojego projektu zgodnie z wymaganiami. 

Najbardziej popularne metody płatności w Europie

Posted on

Rynek europejski jest bardzo zróżnicowany pod katem dostępnych rodzajów płatności. Przedstawiamy w naszym zestawieniu najbardziej popularne metody płatności, które można spotkać przy sprzedaży online w danym kraju.

Przedstawione dane zostały opracowane przez firmę Adyen w oparciu o rzeczywiste dane o transakcjach, wiedzę rynkową i preferencje klientów. Rzeczywistość na konkretnych rynkach może być nieco inna, ponieważ zależy od wielu czynników, takich jak rodzaj działalności, kanały sprzedaży (b2c, b2b, Omni, b2c2b), średnia wartość transakcji czy dane demograficzne klientów.

Zestawienie z zależności od kraju:
  1. Polska

2. Niemcy

3. Wielka Brytania

4. Francja

5. Włochy

6. Holandia

7. Rosja

8. Hiszpania

9. Szwecja

10. Turcja

Zobacz przygotowane przez nas zestawienie dotyczące analizy 6 wybranych rynków e-commerce.

Jakie elementy powinien zawierać Twój sklep internetowy?

Posted on

Temat może wydaje się błahy i prosty, ale analizując mniejsze ekomersy w Polsce z łatwością można trafić na sklepy, które nie są w podstawowych elementach dobrze zbudowane do sprzedaży. Polecam zapoznać się z naszymi rekomendacjami i na ich podstawie zrobić sobie szybki audyt swojego sklepu. Czasem prosta zmiana może poprawić użyteczność sklepu i tym samym wpłynąć pozytywnie na współczynnik konwersji. Przecież o to nam wszystkim chodzi, o zwiększanie sprzedaży i zadowolenia użytkowników 🙂

Zanim jednak zaczniemy to jednak warto podkreślić jeszcze raz, że PODSTAWĄ w dzisiejszym mobilnym świecie jest Responsive Web Design. RWD pozwala na dopasowanie się sklepu do urządzenia, na którym jest on wyświetlany. 

Drugim istotnym elementem jest również wybór odpowiedniego silnika e-commerce. Jeżeli w przyszłości będziemy chcieli wdrożyć aplikację mobilną lub rozszerzyć kanały sprzedaży, to platforma e-commerce stanowi do tego bardzo ważny fundament, na którym będziemy budować nasz sukces w internetach. 

W tym artykule skupimy się tylko na elementach kluczowych dla strony głównej, także zaczynamy 🙂

1. Nagłówek sklepu

Nagłówek prosta rzecz, ale czasem jest „przeładowana” zbyt dużą ilością elementów. Elementy z których powinien składać się dobry nagłówek to:

  • logotyp
  • kategorie główne
  • wyszukiwarka
  • twój koszyk w formie prezentacji np. 1 szt., 110 zł
  • zarejestruj się i zaloguj
  • call to action (idź do koszyka)

Przykład: 8a.pl

Nagłówek sklepu internetowego

2. Banner

Przekaz informacji powinien być w przyjemnej dla oka formie graficznej z dobrze widocznym tekstem. Ponad 80% użytkowników klika w banner za zasadzie „pokaż kolejny”, niż używa umieszczonego CTA.

Dobra rada: jeżeli nie potrafisz projektować dobrej jakości bannerów lub nie posiadasz zmysłu graficznego, to proszę zleć to zadanie specjalistom.

Przykład: sugarfree.pl

Banner w sklepie internetowym

3. Okruszki – breadcrumbs

Zastosowanie breadcrumbs jest elementem poprawiającym nawigację użytkownika na sklepie. Widoczna ścieżka pomaga użytkownikowi śledzić swoją aktualną pozycję oraz pomaga szybko wrócić do strony głównej.

Przykład: selfieroom.pl

Breadcrumbs w sklepie internetowym

4. Sekcja produktowa

Sekcja z produktami, która z reguły wyświetla się na stronie głównej, aby zainteresować użytkownika dostępnymi w sklepie produktami. Wystarczy, że pokażemy kilka produktów (8-16) z poniższych działów:

  • Nowości
  • Promocje
  • Wyprzedaże

Dobra rada: nie rób dynamicznego wczytywania kolejnej sekcji produktowej! Pogoń za stopką, może zniechęcić niejednego użytkownika.

5. Tekst pod SEO

Tekst z opisem sklepu, który zawiera odpowiednie słowa kluczowe istotne dla wyszukiwarki Google. Warto go napisać razem ze specjalistą SEO, aby osiągnąć jak najlepszy efekt.

Przykład: ombre.pl

Słowa kluczowe na homepage

6. Zapis do newslettera

Kluczowy i bardzo ważny element, który pozwala Ci budować bazę subskrybentów. Oprócz miejsca na stronie, zaprojektuj również prosty formularz zapisu oraz wprowadź segmentację bazy na np. „On” i „Ona”, co pozwoli kierować do klienta odpowiedni content.

7. Blog

Blog zawszy był ważny dla wsparcia sprzedaży w e-commerce, także musiał się znaleźć w naszym zestawieniu. Im masz bardziej specyficzny produkt, tym samym możesz budować pozycję eksperta wykorzystując do tego blog i zawarte w nim artykuły.

Przykład: http://8a.pl/8academy/

8. Stopka

To już podstawa i obowiązek. Stopka służy do nawigacji i tym samym powinna umożliwiać użytkownikowi dostęp do wszystkich stron informacyjnych na sklepie. Dobra stopka powinna zawierać następujące elementy:

  • Strony informacyjne w tym regulamin, zwroty i reklamacje, koszty wysyłki, płatności itp
  • Ikony social media
  • Wyraźne dane kontaktowe do sklepu
  • Podpis twórcy: dane agencji/firmy, która tworzyła Twój sklep. Warto się pochwalić dobrym rozwiązaniem 🙂
9. Wsparcie sprzedaży

Dodatkowe narzędzia, które wspomagają kontakt z klientem:

  • Callpage
  • Chat np. Livechat, Intercom
  • Powiadomienia Push – dodatkowe powiadomienia z poziomu przeglądarki
10. Okiena typu Pop-up

Okienka pop-up możemy zastosować na wiele sposób. Najcześciej spotykanym zadaniem takiego okienka jest zbieranie adresów e-mail oraz informowanie o aktualnych promocjach i wyprzedażach. Innym rozwiązaniem może być tak zwany pop-up exit – wyświetlanie okienka w momencie jak użytkownik chce opuścić nasz sklep. W innym wypadku możemy zastosować go jako elementy, który przypomni użytkownikowi po ponowym wejściu do naszego sklepu, że ma produkty w koszyku – coś na zasadzie remarketingu zapomnianego koszyka.

Dobra rada: nie wyświetlajmy okienek w sposób natarczywy, np. w drugiej sekundzie po wejściu klienta do sklepu! Ustal sobie interwał czasowy, w którym okienka będą się pojawiać się użytkownikom.

Przykład: pop-up na sklepie renee.pl

Zapis do newslettera

W kolejnym artykule opiszemy elementy kluczowe dla listy produktów, karty produktu, koszyka oraz całego procesu zakupowego.

Zarobki w Digital&E-commerce w 2016r

Posted on

Branża e-commerce rośnie z roku na rok w dość dynamicznym tempie. Wzrost polskiego rynku e-commerce zgodnie z badaniami firmy Gemius w roku 2016 wyniósł około 20%. Podobny trend wzrostowy przewidywany jest na rok obecny i lata kolejne. Wartość polskiego e-commerce’u powinna podwoić się w ciągu czterech, najwyżej pięciu lat.

Według raportu HAYS Poland (http://tnijurl.com/8264930fb4d1/) „rok 2017 będzie dobrym czasem dla specjalistów w obszarze sprzedaży międzynarodowej i budowania biznesu na rynkach zagranicznych. Będą poszukiwani przez wielu pracodawców z uwagi na ekspansje polskich firm lub polskich oddziałów dużych sieciowych organizacji na rynki zagraniczne”.

HAYS przedstawia również wynagrodzenia PLN brutto na danych stanowiskach:

Wysokość wynagrodzenia zależy w głównej mierze od skali przedsiębiorstwa oraz na jakich rynkach działa dana firma. Wynagrodzenia rośną z roku na rok i dają dobrą perspektywę pracy na rynku e-commerce. Ponadto stanowisko Managera E-commerce w najbliższych latach będzie stanowić klucz do szybkiego i dynamicznego wzrostu marek na rynku e-commerce.

Jak wystartować z nową marką w e-commerce?

Posted on
Zaczynamy! Zobacz nasz pierwszy wpis na Slideshare!

Jak wystartować z nową marką w e-commerce

Z prezentacji dowiesz się jak wystartować ze swoją marką w sprzedaży online oraz na jakie elementy zwrócić uwagę. Prezentacja skierowana dla początkujących adeptów biznesu internetowego.

Mindlow – Kim jesteśmy?

Posted on
Witajcie!

Gdy pierwszy raz rozmawiamy z naszymi klientami, to najczęściej pytają nas „Czym się zajmujecie, w czym możecie nam pomóc?” Kocham to pytanie, ponieważ daje nam szerokie pole do popisu.

Jesteśmy agencją konsultingową, specjalizującą się w budowaniu marek, strategii, działań marketingowych oraz infrastruktury IT dla marek z sektora e-commerce. W głównej mierze rozwiązujemy problemy naszych klientów, budujemy marki online oraz zwiększamy sprzedaż.

Przez lata zdobywaliśmy doświadczenie w najwiekszych w Polsce firmach IT (producenci oprogramowania, software house oraz agencje globalne), która wdrażały oprogramowanie e-commerce, prowadziły szerokie i zaawansowane analizy konkurencji i procesów. Pracowaliśmy dla najwiekszych marek w Polsce, które w samej tylko sprzedaży internetowej wygenerowały w 2016 roku ponad 62 mln zł!

Naszą ideą jest świadczenie wsparcia dla marek, które potrzebują dodatkowej wiedzy i ekspertów, którzy będą w stanie poprowadzić za rękę do wyznaczonych celów. Badamy świat cyfrowy, odkrywamy nowości, wychwytujemy wzorce i ostatecznie tworzymy rozwiązania, które są wsparciem dla biznesu.

Dzięki temu posiadamy następujące kompetencje:

  • budowa strategii w kanale online
  • Big-data: zbieranie i analiza danych
  • integracje kanałów styku klienta z marką (OmniChannel)
  • analiza i tworzenie map konkurencji
  • konsulting i wsparcie know-how
  • budowa i nadzorowanie działań marketingowych
  • kompleksowa strategia budowy oraz rozwoju serwisów internetowych
  • automatyzacja procesów biznesowych i logistycznych
  • szkolenia i codzienne wsparcie

Teraz bierzemy los we własne ręce i budujemy swój świat online 🙂

Pozdrawiamy i czekamy na ciekawe projekty 🙂